fredag 18 april 2014

Who's the biatch now?

Jag blev jätteglad igår när jag såg att toppenfilmen The New Guy låg på Netflix. Jag såg den för första gången för kanske 10 år sen eller nåt, när den gick på typ Tv1000. Den är stört roligt. Jättekonstig och jätterolig. Jag skulle säkert inte tycka den var lika kul om jag såg den för första gången idag, men det en gillade förr hänger liksom med.


Den är i alla fall typ en high school-film, om tönten Dizzy som efter en dödligt pinsam händelse byter skola. Dizzy är lång och tanig och finns knappt på high school-radarn, så ute är han och hans vänner. De spelar i funkband och gillar saker som ingen av the cool kids gillar. När det är dags att byta skola vill Dizzy helt ändra image. Han vill bli cool. Men innan det är dags för skolbyte tar han lite för många receptbelagda tabletter och i ett påtänt ögonblick freakar han ur i gallerian och hamnar i häktet. Där träffar han fången Luther, som även han tidigare var en loser, men som hittat en massa trick för att bli ball. Luther lär Dizzy allt kan kan.



Med de lärdomarna blir Dizzy Gil och börjar den nya skolan som en helt ny kille. En cooling. En farlig, mystisk kille som alla tjejer vill ha. Och det funkar! De snygga cheerleadertjejerna diggar honom, coola killarna hatar honom för att tjejerna gillar honom.



Han bli cool, men kan det vara så att han glömmer sina gamla vänner i processen. De gamla vännerna blir besvikna, men till slut löser sig allt på ett konstigt och bra sätt. Dizzy/Gil blir en snäll, ball kille och alla blir glada. Yay, vilket bra slut!




Inga kommentarer: