onsdag 2 april 2014

En egen liten trädgård

Har jag nämnt innan hur gött det är att ha en egen liten trädgård?



Det är ungefär det bästa nånsin. Jag kan grilla, sola, äta frukost, plantera, vattna, umgås. Allt blir bättre ute. Även fast det bara är en liten radhustomt, så är det så himla värt att ha sin egen lilla gräsplätt.




Blixten är en stordiggare av att ha sin egen gräsmatta att springa på. Eller bara hänga i solen.






Jag kan bara föreställa mig hur fantastico det kommer att vara i sommar. Att kunna sitta på uteplatsen och äta (om vi nånsin köper möbler, vill säga), att kunna hänga tvätt ute, att plocka min egen basilika och ha i mat (okej, det kan jag visserligen göra nu med, men jag lovar att det kommer kännas bättre om den står utomhus).

2 kommentarer:

Josefine sa...

Åh! Blommar er tulpan redan!? Mina är fortfarande stenhårde små knoppar.

Kajsa sa...

Josefin: Nej, I wish! :( Både tulpaner och påskliljor är hårda knoppar här. Det är tyvärr en liten krokus du ser. Den var fin när den blommade men den blev till sist mosad av en fallande kaffekopp.