söndag 13 april 2014

3 x vardag




Här kommer tre till bilder i mitt försök att ta fler vardagsbilder. Det går sisådär med det. Men här är i alla fall te, på första bilden. Mangote och nåt Flowery (vet icke vad det menas?). Pappa köpte med det till mig från Sri Lanka. Pga jag begärde att få te. Mangoteet luktar sjukt gott, så jag hoppas att det smakar någorlunda okej, annars blir jag besviken. Det andra har jag mindre förväntningar på, så där blir jag kanske positivt överraskad. Vem vet.

De andra två bilderna hör ihop lite. Först är det mina toppensnygga trädgårdstofflor, som jag fick skänkta till mig av min mormor, som skulle kasta dom. De är i foppatoffelmaterial och ganska så fula, men vattentåliga och bra att ha ute på tomten. Bredvid dom ligger ett gäng frön och lökar som bör planteras om vi vill njuta av dom i annan form än i påse. Och på bild nummer tre syns min härliga rabatt som är fylld med tulpanknoppar! En (1) av alla har slagit ut än så länge. Den är röd och fin, så jag hoppas att de andra blir lika tjusiga.

Inga kommentarer: