torsdag 6 februari 2014

Långväga besök

I helgen, alltså helgen som var, var Joakim, Stina och David (aka Snygg-David) och hälsade på oss. Jippi och hurra! Jag älskar när folk kommer och hälsar på. Det var första gången Joakim och Stina såg nya huset, så det var ju extra kul att visa runt dom.

Bara för att det varit töväder hela veckan känns det nästan inte sant, men när de kom hit förra fredagen var det snöstorm och hur mycket snö som helst.



I väntan på att David skulle anlända med buss från Katrineholm satt vi i allrummet och pratade och drack öl. Billig öl. Ur burk. Aka bästa sortens öl. Jag tyckte det kändes så himla ballt att ha flera olika rum att kunna sitta i. I lägenheten fanns det liksom bara ett ställe att göra det på och nu ba möjligheterna är oändliga!


Det var massa snö ute, men det var svårt att fota genom fönstret. Men ni fattar grejen. Senare gick vi och hämtade pizza (vi = jag, Stina och David = de starkaste av oss) och då var det så snöigt att vi fick pulsa fram för inget var plogat och det gick knappt att se nåt.


Sen kom ju alltså David och han var glad som han alltid är.



Stina valde spel och Daniel, som annars hatar spel, var faktiskt med och spelade. Och kanske till och med vann? Om det inte var jag som gjorde det? Kan inte minnas denna detalj. Det var dock ett spel om film och det krävs ganska stor kunskap om film för att klara det. David gissade Morgan Freeman på alla frågor och Stina gissade Tom Cruise. Ingen av de kom särskilt långt.


Sen blev det Jenga! Eller "Vältande Torn" som min B-variant av Jenga heter. Det var kul i alla fall, men jag kan inte minnas att det var så himla svårt? Men det var det.


Koncentrationen måste vara enorm, annars förlorar en.



Kvällen fortsatte i lekarnas och spelens tecken tills klockan helt plötsligt var halv fem och ingen visste hur i hela friden klockan hade blivit så mycket?! Men kul var det.

Inga kommentarer: