onsdag 5 februari 2014

Februari

Hur peppande är det inte att det är februari redan? Det är nån plusgrad ute och snön har redan börjat smälta. Gatorna är snöfria och jag kan cykla och gå utan att halka och hamna på rumpan och få skämmas (det gjorde jag i lördags, och det räckte och blev över). Nu vill jag ha vår och pasteller och tulpaner och solglasögon och vita, fluffiga moln på en blå himmel. Okej, jag erkänner, det är nog en lång väg dit. Många månader. Men det finns ju bra grejer med februari och mars också. Saker som semmeldagen och våffeldagen. Alla dagar som uppmuntrar till fika är bra dagar hos mig. Jag har redan ätit ett antal både semlor och våfflor. Andra bra grejer med vintermånader är att jag får chans att använda tjusiga mössor och halsdukar. Jag älskar snygga halsdukar. Att klä på mig mycket kläder och hålla mig varm en kall dag är nåt av det bästa jag vet. Att frysa eller svettas är sämst, men lagom klädd en kall dag är typ bäst. Att få rosiga kinder av kall luft efter en promenad. Det är fint det. Vissa saker passar så himla mycket bättre i kyliga februari än annars. Dricka mängder av hett te till exempel. En grej jag älskar, som inte riktigt passar i juli. Ägna en dag åt att maratontitta på en tv-serie. Passar mycket bättre en grå vinterdag än en solig junidag.

Våren är finfin och snart är den här, men jag tänker att det finns bra grejer med slaskiga februari också. Annars går jag under.

Inga kommentarer: