fredag 7 februari 2014

Det bästa med glas är att en kan se igenom det

Häromdagen var jag på stan och sprang runt och hittade en tjusig tekanna i glas. Den matchar mina tekoppar ganska perfekt. Ibland har en tur. (Väldigt sällan)


De senaste dagarna har jag hetsdruckit te. Det är så mycket lättare att dricka mängder där jag har en bra tekanna, istället för att göra kopp för kopp. Jag har verkligen börjat älska köksartiklar i glas. Glas är så himla fint och genomskinligt och trevligt. Dock är koppens fat så otroligt tunt och känns så skört att jag är rädd att köra det i diskmaskinen. Och det är för tunt för att stå bra i diskstället. Men det är så trevligt med kopp + fat att jag vill använda det ändå.



2 kommentarer:

Johannas Retro sa...

ÅÅåh va vin, älskar te! :)

Kajsa sa...

Tack! Jag tycker den är toppenfin! :)