tisdag 11 februari 2014

Den senaste tiden (bilder från Instagram)

Den senaste tiden har det varit ganska full fart, känns det som. Tiden går jättefort, samtidigt som jag hinner med himla mycket. Allt sker i sån fart att jag knappt hinner med. Jag blir lite matt bara jag tänker på det.

Jag har till exempel köpt en luddig tröja som jag älskar och nästan har bott i. Jag har tittat på den tidigare, men tyckt att det varit lite slösigt med en luddig tröja, men nu hittade jag den på halva reapriset och då blev det såklart ett köp.


En lördagsförmiddag var mamma här och myste med fika och promenad. Vi tände ljus i spisen och provsatt i vår nya soffa (som är min pappas gamla soffa). 


Det har varit riktigt vinter. Den har både kommit och försvunnit. Blixten diggar snö, så han var hellycklig när den låg tjock. 


Jag har shoppat på Monkis underbara rea. Det blev både och randig klänning och en transparent, prickig blus. Och lite annat. 



Jag och Daniel har haft gäster boende hos oss. En underbar helg var både David, Sverker och Stina här. Vi åt våfflor, gick promenader i snön och drack öl.



Och så myste vi en hel massa såklart. Jag känner lite hat mot ordet "mys" i alla former, men det var helt klart det vi gjorde.


Jag har gosat oändligt med Blixten. Precis som alltid. Hur kan en inte älska det här ansiktet?!!


Jag har gått långa promenader och jag har druckit te ur min nya tekanna. Jag har fikat och jag har bakat sockerkaka.



En fredag bestämde jag och Daniel oss för att lägga in alla goda grönsaker och rotfrukter vi vet i ugnen och äta med dovhjort och rödvinssås. Det var gott. Sjukt gott.


I lördags kände jag våren i mig och gick och köpte tulpaner och ställde på köksbordet. Nu blir jag glad varje gång jag går in i köket.


I lördags hade jag också på mig läppstift i färgen Hot Plum och en glittrig blus.


Och jag tittade på Capote!! Denna fantastiska film som jag velat se sen 2005 men av nån himla anledning inte gjort. Vilket egentligen är så sjukt konstigt för jag gillar både PSH och Truman Capote. Men nu är det gjort i alla fall. Jag njöt varje minut.


Inga kommentarer: