lördag 8 februari 2014

3 x vardag

Jag ska bli bättre på att foto min vardag och vardagsbilder. Jag vill inte bli som min farmor och bara ha bilder från jul, midsommar och påsk. En gång när jag och farmor bläddrade igenom en massa album så var det bara Midsommar -64, Julen -64, Påsken -65, Midsommar -65, och så vidare och så vidare. (Samt tre bilder på en val som kom till stan. Alltså djuret val. Som var så stor att den inte fick plats på en bild, utan det blev tre, liksom på rad.)

Jag vill ha bilder på vardag och inte bara på högtider. Bilder på vardagskläder och stökiga rum. Disk i diskstället och tidningar och vattenglas precis överallt. Inte bara städat och tillfixat och undanplockat. Så är ju inte livet. Så jag ska försöka bli bättre på att fotografera vardagen. Här kommer tre bilder från min fredag. Alltså igår.


Daniel var och handlade och kom hem med massa rotfrukter, grönsaker och ingredienser till rödvinssås. Dovhjorten ligger i frysen. I delar. Inte en hel hjort. Men det fattar ni ju.
Sen läste han och Blixten låg på sin röda golvkudde och sov.


Själv var jag snorig och trött och hade en alldeles för lång lugg.


Inga kommentarer: