onsdag 22 januari 2014

Förväntar mig en mensrevolution

Efter att ha tänkt på det i kanske 2 år slog jag till häromdagen och skaffade mig en menskopp! Jag är så himla pepp.


Jag har i princip bara läst positiva grejer om menskoppsanvändande. Folk kommenterade på min Instagram att de var så himla nöjda och att menskopp var det bästa som hänt deras fitta och mens. Det låter ju underbart. Dock har jag inte provat än för det är ett tag kvar till mens. För första gången längtar jag faktiskt efter att få mens. Så jag kan prova och se hur det är. Jag vill också tycka att det är så där superbra.

Tänk att aldrig mer behöva köpa dyra tamponger. Att aldrig behöva hetsleta fram en tampong från gömmorna den där gången då mensen kom lite oplanerat. Aldrig mer behöver planera att ta med visst antal tamponger för en dag på jobbet eller, hemska tanke, om jag ska åka bort en helg. Jag tror det här kommer bli himla bra. (Plus att jag älskar att den är rosa!)

2 kommentarer:

Alfie sa...

Bästa lilla prylen :)
Jag är helt såld... Det blir aldrig med tamponger eller bindor!

Anonym sa...

väntar på en recension! :) Har också tänkt på det i hur många år som helst men tyckt att det verkat lite läskigt. Men sen tänkte jag, jag har ju för tusan klämt ut två kids så då borde ju en menskopp inte vara så farlig väl?