lördag 25 januari 2014

En sån där blogglista

Det är lördagskväll och jag är själv hemma. Med hunden. Jag har roat mig med att möblera om lampor och vattna blommor. Vad kan passa bättre efter det än en klassisk blogglista?

En bild på dig som inte är så hemskt fördelaktig:


 Den här bilden är så himla ful att jag inte vet vad. Alltså, verkligen skrattretande ful. Mitt i maten och med tankarna på nåt helt annat ställe.

En bild på dig som är mer fördelaktig:


Den här är ju då betydligt mer fördelaktig. Sommar och sol (nästan) på Öland med raukar i bakgrunden.

Vad har du gjort idag:

Jag har hoppat över frukosten, lagat falukorv till lunch, fikat med min mamma, gått promenad med min lillebror, möblerat om lite med soffor och lampor. Och ätit godis. Mycket produktiv dag, helt klart.

Och igår:

Igår umgicks jag med min lillebror typ hela dagen. Vi promenerade ner till stan, fikade med mormor och morfar, promenerade hem (vilket är kämpigare än det låter), åt pizza och tittade på två filmer (vilket inte är särskilt kämpigt).

Vad har du för framtidsplaner:

Ta körkort!!! 

En bild från i somras:



Vi var ett helt gäng på Davids mammas kolonistuga och vi grillade och hade det ganska så underbart. 

Vilken är din senaste googling:

"snow pea chair ten" *1000 skämskuddar*

Vad står det i det senaste meddelandet du fick på Facebook: 

"Dålig på dygnsrytm" Från min kompis Perra PP

Vad åt du till middag idag:

Har inte ätit nåt än, men till lunch åt jag, som sagt, falukorv. Gjord i ugn. Med en massa mozzarella och ajvar på/i. Det var gott. 

Vad köpte du senast?

Igår köpte jag mangojuice och ett mobilskal och i torsdags köpte jag två filtar och en luddig kofta på rea på Åhléns. Bara bra grejer. 

Vad skulle du vilja lära dig?

Köra bil, om vi nu ändå är inne på det spåret. Det skulle vara himla kul att kunna spanska också, det känns som ett himla trevligt språk. Och laga nån svår rätt som kan imponera på folk. 

Vilket var ditt bästa ämne i skolan?

Engelska, helt klart. Fick alltid högsta betyg och alla rätt på allt i engelskan. 

Kan du åka skateboard?

Gud, nej. Kan knappt gå utan att ramla, skulle definitivt inte klara att åka skateboard. 

Den bästa frukten är:

Banan!!

Och den bästa grönsaken:

Tomat, tror jag. Det är himla gott och lätt att variera.

Den bästa osten:

All ost är bäst. 

Och den bästa gröten:

Äter typ aldrig gröt. Men ibland lurar Daniel i mig mannagrynsgröt. 

Är du en bra sambo:

Helt okej, i alla fall. Ganska ojämn, skulle jag tro. Ibland asabra och ibland ganska lat och självisk. 

Det grövsta brottet du har begått är:

Jag har i princip aldrig begått nåt brott. Jag är superlaglydig och rädd för polisen. Men nog har jag cyklat utan lyse nån gång och till och med skjutsat eller blivit skjutsad på nån pakethållare. 

En bild på förra årets bästa dag:



Sjukt svårt att välja en enda bild från en enda dag, men jag väljer den här. Från midsommar. Som var en helt galet bra dag. 

Inga kommentarer: