tisdag 21 januari 2014

Dag 26 - Min favorittid på året

Jag gillar typ alla tider på året. Jag gillar att vi har olika årstider med olika väder och olika känslor. Jag gillar den tiden på året som ligger framför. Jag älskar att planera och längta till framtiden. Den tid som ligger framför mig känns alltid mest lockande. 




En av de bästa grejerna jag vet är att planera och drömma om framtiden. Jag skriver lista efter lista i min telefon som jag sedan kan bocka av. Eller bara slänga. För en annan bra grej med tider som inte skett än är ju att allt kan ändras. Inget är skrivet i sten. Allt är luddigt och fluffigt och drömmigt. Eller så är det kanske läskigt. Men då har jag i alla fall tid att förbereda mig. För framtiden ligger så långt framåt.



Nu, mitt i januari, kan jag knappt tro att det kommer bli vår och varmt och soligt och sommar igen. Jag kan knappt föreställa mig hur det kommer vara att svettas eller gå barbent. Men jag vet att det kommer bli fint.



Inga kommentarer: