lördag 25 januari 2014

Cheers make girls do stupid cartwheels. Orgasms make people feel good.

Jag har kommit in i nån period av att se filmer. Lite ovanligt för mig, nu för tiden.
Ikväll såg jag But I'm a Cheerleader, som handlar om gaykids som åker på straightläger. Givetvis blir det kära i varandra och givetvis är det romantiskt och komplicerat.

Det här var den allra bästa scenen:










Jag älskar sån här halvförbjuden-motstridiga-känslor-kärlek, som de inblandade liksom försöker motstå men det går bara inte. Så himla flirtigt och sexigt och superromantiskt. Jag älskar att se sånt.

Och min gamla favorit Clea DuVall spelar en av huvudrollerna, då måste ju filmen bara vara bra. Fast mest är den himla rolig. Och sjukt bisarr i och med att det finns såna här läger i verkligheten.

Inga kommentarer: