lördag 11 januari 2014

2013: Oktober till december

I oktober fyllde jag år, liksom resten av min familj. 27 blev jag, men jag tror alltid att jag är 28. Förvirrande det där med ålder. Tårtan var god i alla fall. Samma helg som jag fyllde år åkte jag och Daniel till Malmö och Vänsterdagarna. I Malmö bodde vi hos bästa Sverker och gick på vänsterseminarier hela dagarna. Det var en ganska fantastisk helg. 2013 var ett år fyllt av Malmö-besök, vilket ju är helt underbart.




Sen kom november och jag bar reashoppade stickade tröjor. En kylig men solig dag gick jag, Gustav, Daniel och hundarna en långpromenad och kom ut på landet och såg kossor. En helg i november bjöd jag och Daniel hem ett gäng vänner till oss på en hejdundrande novemberfest. Där dracks det vitt vin med samma färg som whiskey och skrattades. I november gick vi också på husvisning och sen var det budgivning och jag har knappt aldrig drömt och längtat efter nåt så mycket och samtidigt varit så nervös. I slutändan handlar ju husköp om pengar och var inte vi villiga att lägga mest så skulle drömmen gå i kras.




Men drömmen blev ju sann! Vi fick huset och hela december gick åt att drömma och planera. Fast vi tryckte in en helg i Hudiksvall också, för att gå på kalas. Måndagen efter resan, den 16:e, fick vi nycklarna och redan den 21:a flyttade vi in. Det blev inte så mycket julpynt i lägenheten, men en lite hyacint fick åka fram. På julafton var i installerade i nya huset och jag bar en skjorta med glittriga stenar på kragen. På nyårsafton hade vi nyårsfest hos oss och dukade med långbord och det var så mycket plats och utrymme överallt att det knappt var sant.




Inga kommentarer: