lördag 7 december 2013

Lucka nr 7; berätta om en person som betytt mycket för dig.

Jag tänker inte bli så himla deep idag. Jag väljer:


Lena Dunham!

Jag diggar henne stenhårt. Jag blev kär i henne efter jag sett första avsnittet av Girls och samma kväll tittade jag på Tiny Furniture två gånger direkt på rad. För så jäkla bra var det. Det jag gillar med henne är att hon är ganska konstig och awkward och inte riktigt ha koll på läget, samtidigt som hon såklart har sjukt koll på läget eftersom hon gör värsta populära tv-serien.


Jag gillar också det faktum att hon springer runt naken och halvnaken på film och tv med en kropp som är större än size zero, större än storlek 36. Det behövs så himla väl i en värld där nästan alla kroppar som syns överhuvudtaget är supermodellsmala eller typ Megan Fox-sexiga. Visst skulle en kunna säga att vi inte borde prata om kvinnors kroppar alls, men jag tycker det är fett bra och befriande att Dunham syns på det sättet hon gör. Hannah Horvath är en ball karaktär, med alla fel, misstag och konstiga beslut är hon så himla mänsklig.

Bilderna kommer från Dunhams Instagram.

(Det här var lucka 7 i Emilys julkalender)

Inga kommentarer: