fredag 6 december 2013

Lucka nr 6; berätta om en person som inspirerar dig.

Dagens lucka, nummer 6 i ordningen, handlar om vem som inspirerar mig. Jag utgår från att det menas modemässigt, eftersom att temat på kalendern är mode i år. Men helt ärligt så har jag ingen aning. Eller, jo, tvärtom. Men det är ju så många. Jag inspireras av allt och alla. Det kan vara karaktärer i filmer, böcker, tv-serier definitivt, kändisar, vänner, bloggare, främlingar, folk på stan, och så vidare i all oändlighet.

Ser jag en snygg outfit i en film kan jag kopiera den rakt av nästa dag. Ser jag en bloggare med snygg frisyr kan jag försöka härma framför spegeln. Ser jag någon svepa förbi i en snygg kappa, tänker jag igenom mina kappor för att se om jag har någon liknande. Eller i en liknande färg. Jag försöker fånga känslan med kläder jag har hemma. Eller så köper jag en likadan.

Just nu känner jag mig extra inspirerad av folk jag följer på YouTube, speciellt Ghostparties, Lips so Facto och Essiebutton. Jag älskar när de lägger upp videos om deras stilar eller klädinköp, för de har alltid så snygga kläder på sig och jag älskar all deras stilar.

Essiebutton/Estée (som jag ju skrev om häromdagen, men jag är verkligen förtjust i henne):


Ghostparties/Kate:


Lips so Facto/Meg:


Bilderna kommer från deras Instagram.

(Det här var lucka 6 i Emilys julkalender)

Inga kommentarer: