söndag 22 december 2013

Lucka nr 22; berätta om det du tycker är vackrast hos dig själv.

Om vi nu ska köra den här luckan helt utseendemässigt (för det är enklast) så väljer jag min lugg. Jag fullkomligt älskar att bära lugg och tycker det är snyggast nånsin. Nu är ju det bara hår och nåt som växer och ändras, men det är en del i varför jag gillar lugg. Jag älskar förändring och luggen växer hela tiden ut och kan kan klippa den kort, vilket ger ju lite olika frisyrer alltefter veckorna går och det passar mig perfekt.



Jag har haft lugg ganska länge, och i olika omgångar och perioder, men jag har också varit helt lugglös i ganska modern tid. 2009 hade jag svinlångt hår och ingen lugg alls, alltså luggen var lika lång som håret. Det var riktigt Gwyneth-hår. Nu tänker jag att det skulle vara ganska ballt att ha sån frisyr igen, men herre min påve, så lång tid det tar att växa ut det.




Jag är väldigt kär i lugg och känner mig inte riktigt som mig själv utan den. Resten av frisyren, färgen och längden och klippningen, kan jag variera på olika sätt, men luggen den ska vara där. Älskar min lugg.




Och bara för att vara den som är den säger jag min näsa också. Den tycker jag är himla vacker. Mest för att jag kommit över alla komplex jag haft för näsan. Den är stor och den är ful, den är mitt i och den tar plats, men den kan vara vacker ändå.

(Det här var lucka 22 i Emilys julkalender)