torsdag 19 december 2013

Lucka nr 19; Berätta om ett foto som berör dig.

Det må vara klichéartat men såna här bilder som susar runt överallt på nätet kan få mig att storgråta:


En hund. Som sörjer en död husse. En ledsen hund som saknar sin husse. En husse som aldrig mer kommer komma tillbaka. Som aldrig mer kommer gå promenader med hunden eller kasta pinnar. Tvärtombilderna gråter jag till också såklart: en död hund som en husse eller matte sörjer. Herre min påve. Jag vänder mig alltid om jag tittar på Blixten och är så glad att jag har honom och att han mår bra.

Jag kan bläddra igenom hur många sådana här ledsnahundbilder och bara sitta framför datorn med tårarna fallande nedför kinderna. Så himla sorgligt. Fina, fina hundar.

Bilden hittade jag här. (Det här var lucka 19 i Emilys julakalender)

Inga kommentarer: