söndag 15 december 2013

Lucka nr 14; berätta om din stil för ett år sedan.

Lucka 14 blir en dag försenad, för jag har befunnit mig norrut i landet på kalas hela helgen.

Jag skrev ganska nyligen ett inlägg om hur jag såg ut för ett år sen. Så det var ju lite oturligt att det kom nu igen, i julkalendern. Men men. Enligt min webkamera såg jag ut så här för ganska exakt ett år sedan.



I december 2012 var jag i både Linköping och hälsade på Björn och i Uppsala och hälsade på Göran på sjukhuset, och Hallberg och Persson, som inte var inlagda på sjukhus. Det var snöigt så in i bomben vill jag minnas. Jag och Daniel hade nästan precis gift oss och livet var ganska gött. Förutom att jag precis blivit arbetslös, men det var ju det som gjorde att vi fick tid att åka runt och hälsa på vänner. Och nu i efterhand när jag vet hur allt blev, så är jag ganska glad att jag inte är kvar på mitt gamla jobb.


Halvvägs in i månaden klippte jag håret och fick en käck liten frisyr. Jag hade varit sugen på att klippa mig länge, men jag sparade ut det så att det skulle vara så långt som möjligt till vigseln så jag kunde ha den håruppsättningen jag ville ha. Men när det var över kapade jag bort nån decimeter.


Egentligen är det dumt att titta på stilen under december, för min del i alla fall, eftersom det är mitt i party season, med många kalas och festligheter. I vanliga fall har jag nog inte på mig så många glittriga plagg som jag bär i december. Eller, jo, det kanske jag gör förresten. 




 Överlag tror jag min stil blivit mindre klänningar och kjolar och mer byxor och skjortor. Lite mindre feminin och lite mera maskulin är jag nog nu, 2013. Jag trivs väldigt bra just nu, så jag tror det har varit en bra övergång. Jag trivs inte riktigt i klänning på samma sätt längre. Men för ett år sen då var klänningar grejen, helt klart.

(Det här var lucka 14 i Emilys julkalender)

Inga kommentarer: