fredag 13 december 2013

Lucka nr 13; berätta om ett minne från din uppväxt.

Så här i vintertider kan jag berätta om ett minne från när jag var tonåring. Och vad har det med vintertider att göra? Jo, det skedde på sportlovet år 2000, när det var snöigt och vinter.


Jag och min familj och mina kusiner och den familjen gillade alla att åka skidor, så vi for upp till Åre. Det var väl i februari nån gång, och vi åkte tåg, X2000, vars korglutning och mjuka kurvor gjorde att vi alla mådde illa. Jag har aldrig mått så illa på en tågresa och trodde jag skulle kräkas hela vägen från Stockholm. Så himla bra sätt att påbörja en resa. Jag minns även att sms var lite nytt och ballt och min faster satt och smsade och alla blev impade över hur snabbt hon kunde skriva på knapparna och skicka iväg ett nytt. Det var tider det. Att bli imponerad av nåns sms-skills.


I alla fall så kom vi fram till Åre och det var snöstorm och under veckan blev exakt alla vi som var med på resan sjuka. Folk spydde och bajsade och hade feber och var förkylda och hostade och snörvlade. Våra pappor tog oss fel i ett skidspår, så vi hamnade off-pist och fick åka ned i nåt som helt enkelt bara var en bergvägg. Med lite snöfläckar på. Jeanette ramlade ur sittliften. Och mitt i alla grejer som gick fel så var det en sån himla rolig resa och även om vi var sjuka och åkte fel så var det så himla roligt att vara i Åre med mina kusiner under sportlovet att det liksom vägde upp. Det var säkert värre för föräldrarna. Vi barn hade ju liksom inget ansvar, utan tyckte allt mest var roligt.

Bilderna kommer från Pinterest och är länkade om ni klickar på dom.

(Det här var lucka 13 i Emilys julkalender)

1 kommentar:

Johannas Retro sa...

Ojda, vilken otursresa! Samtidigt är det ju kul att kolla tillbaka nu & skratta åt!

Ha en fortsatt fin tredje advent! Kram, Johanna