måndag 2 december 2013

Hello again world, I am back for another vlog! Aslan is here as well, glaring at me.

Jag har tittat på sminkvideos på YouTube i många år. Jag har lärt mig så sjukt mycket om smink av alla dessa duktiga tjejer som gör videos om sminkprodukter och hur en använder dom. I början tittade jag nästan bara på amerikanska YouTubare, men nu har jag riktat in mig på brittiska. Min absoluta favorit bor i London, men är från Kanada. Hon heter Estée, men vloggar som Essiebutton.


I hennes vanliga kanal handlar det mest om smink och kläder och såna grejer. Som är himla kul att titta på för hon är både duktig och rolig. Men det jag gillar allra bäst är hennes andra kanal, Essiebuttonvlogs, som är mer inriktad på vardagsgrejer. I den kanalen är hennes kille med lika mycket som henne och de är så himla söta ihop.


Jag älskar när hon lägger ut en ny video. Särskilt på vlog-kanalen, för där är nästan alla videos över 20 minuter. Långa videos är lika med bra videos, i min bok. Och det är verkligen bara vardagsgrejer, typ gå till affären och köpa mat, gå ut med hunden, välja kläder för dagen, dricka te. De låter kanske sjukt tråkigt, men det är jättespännande. Det är en underbar inblick i någons liv. Här till exempel, pratar hon om hur gött det är att komma hem och ta av sig bhn:


Och här är hon i mataffären, dit hon går bara för att det är så sjukt kul och najs att handla mat:


 Jag älskar att få en tjuvtitt in i andra människors liv. Det är därför jag alltid tittar in i folks fönster när jag går förbi utanför. En riktig fönstertittare är jag. I alla fall. Estée och Aslan (japp, pojkvännen heter Aslan!) visar upp både när de är hemma och gör inget speciellt och när de ger sig ut på små äventyr i London.



De är så vardagliga som det går, och jag älskar det. De har stökigt hemma (i en stor London-våning, visserligen), de stannar hellre inne på lördagskvällen än går ut, de går runt i mjukisar och har smutsig disk på hela diskbänken. Samtidigt ser deras liv så coolt och lite lyxigt ut. De har det supersnyggt hemma, de äter bara fräsch mat och har en så himla gullig greyhound.

Ett lugn sprider sig i min kropp när jag tittar på deras videos. Jag bara älskar det. Och jag blir inspirerad (detta uttjatade ord!) till saker i mitt eget liv, typ som att köpa koppartejp (låter ju sjukt snyggt) eller dricka lakritste. Eller använda rött läppstift och köpa en liten kaktus. Bara bra grejer, helt klart.

(Alla bilder är screen shots från Essiebuttonvlogs).

Inga kommentarer: