måndag 4 november 2013

Knut

Idag var mitt hår fel på alla sätt. Det var för fluffigt och för smutsigt och luggen var för nyklippt och det var bara fult på alla sätt. Jag stör mig otroligt mycket på att ha en dålig hårdag. Jag blir helt ur fokus av det. Jag tittar mig hela tiden i spegeln och blir irriterad på barret. Så jag knöt upp det i en knut därbak och så fick det vara bra.

En sån här halvuppsättning funkar himla bra när håret är för kort för att göra en tofs eller en mitt-på-huvudet-knut på. Det är det sämsta med att ha kortare hår. Att det inte går att sätta upp på ett bra sätt de dagar jag vill ha bort det från ansiktet. Men jag trivs ändå tusen gånger bättre i kortare hår. Jag älskar det faktum att jag blivit gammal nog för att förstå det.


Nu tänker jag fokusera på det faktum att jag löste min dåliga hårdag på ett enkelt sätt och så tänker jag dricka kaffe och titta på The Walking Dead och ignorera världens stökigaste lägenhet. Köket tänker jag inte ens gå in i. Jag tänker bara låtsas som att det inte existerar. Jag tror det är en smart plan. 


Inga kommentarer: