onsdag 20 november 2013

Förrförra lördagen

Förrförra lördagen hade jag och Daniel ett gäng karlar hemma hos oss på middag. De kom tidig eftermiddag och stannade till sen natt. Det var helt klart en fantastisk lördag. Låt oss sammanfatta den i nio bilder:

Gästerna fick vara med och förbereda, diska, skala, hacka osv. Precis som det ska vara. Vi åt gås och den tog ganska lång tid i ugnen. Björn passade riktigt bra i mitt förkläde.


Det var världens regnväder exakt hela dagen och det var mörkt, så mörkt. Vi tände jordgloben och gjorde det bästa av läget. Drack glögg, till exempel.


Jag pratade och gestikulerade med händerna. Mycket gester är det enda sättet att prata.


Sen ramlade vi in på gamla bilder och tittade igenom nästan hela min externa hårddisk med bilder från 00-talet. Vi har alla känt varandra ganska länge och jag har en hel del bilder sparade. David passade bra på tv-skärmen.


Sen, fem snabba timmar senare, eller nåt, var middagen färdig. Adam åt middag på annat håll men kom tillbaka till oss senare igen. David provade brysselkål för första gången. Han gillade det.


Och sen kom Adam tillbaka, ja! Då var det dags för öl-lekar. Ingen vann, men David förlorade.


David och Björn skålade i vin i köket. 



 
Det var en fantastiskt rolig lördag och resten av bilderna är inte bloggbara. 
När många av ens vänner bor på annan ort så blir såna här helger när vi träffas liksom extra speciella.

2 kommentarer:

lisa sa...

Fin lördag! Och den där david och han i rutig skjorta var ju ögongodis :=)

Kajsa sa...

Gött att höra! Bägge är singlar ;)