onsdag 6 november 2013

En liten onsdagsanekdot

Jag har ju skrivit tidigare om hur förtjust jag är i den här blusen och hur den är min absoluta höstfavorit. I morse skrev jag prov i skolan och tog därmed på mig min favoritblus. Jag gillar att klä mig fint på tentadagar.


Det första jag gör på morgonen när jag springer ned för trappan i mitt trapphus (för jag är alltid lite sen) och drar på mig jackan samtidigt är att jag fastnar med dragkedjan i blusen och det tar totalstopp. Panik! Jag har alltid en sån himla otur så det är ingen chock att sånt här händer mig, men jag ville verkligen inte att blusen skulle gå sönder. Hur kan det vara så att den är favoriten jag fastnar med och inte en vanlig, gammal trasa? Men sjukt nog gick allt bra och blusen är, som synes, fortfarande hel. Jag kan knappt tro att det är sant, för jag är konstant otursförföljd.



(Och hur kan det vara så att en fortfarande får finnar i vuxen ålder? Jag har levt i tron att det hörde tonåren till, men det var ju en stor lögn.)

Inga kommentarer: