onsdag 6 november 2013

Dag 16 - En till bild på mig själv

Jag vet inte om tanken till den här rubriken var att det skulle vara en nytagen bild, men strunt samma. Här kommer en gammal bild istället.


Bilden är ifrån mars 2005 och jag var alldeles ung och oförstörd (alltså, kolla hyn, så himla babysmooth!!).

 Jag gick i trean på gymnasiet och jag hade valt att gå Engelska C. Alla som gick den kursen fick åka till England och göra ett skolarbete/en uppgift på plats (jag besökte till exempel en skola/förskola för att se hur undervisningen går till osv). Ingen av mina kompisar hade valt att gå samma kurs, men jag ville verkligen läsa engelska, så jag valde en ändå. Men, det hela blev ju då lite problematiskt när vi skulle välja grupper att åka till England med. Vi skulle vara borta en hel vecka, så det var en ganska stor grej. Jag hamnade i en grupp med två killar och två tjejer som jag inte var så himla jättegod vän med. De var snälla och så, men de var inte mina närmsta kompisar. Vi fick välja på att åka till London och bo på hostel eller till Exeter och bo i vår lärares lägenhet. Min grupp valde Exeter och det var ta mig tusan en helt fantastiskt rolig resa. Den kunde inte blivit mer lyckad och jag hade så himla roligt hela veckan och växte lite grann i och med att jag var utan mina kompisar, helt på egen hand liksom.

 Bilden är i alla fall från första dagen (tror jag) när vi kom dit. Vi flög till Stansted och tog oss sedan in till London. I London hade vi en hel dag innan bussen mot Exeter avgick. Jag tyckte allt var fantastiskt för det var inte bara första gången jag var i London eller England, det var första gången jag var utomlands över huvud taget. Första gången jag flög! Allt var superhäftigt och läskigt på samma gång.

Inga kommentarer: