torsdag 28 november 2013

Ben Wyatt i mitt hjärta

Hur glad blev en inte när favoriten Ben Wyatt bar en Letters to Cleo-tröja i senaste avsnittet av Parks and Recreation?! Dog lite när jag såg det. Jag älskar Ben (och Leslie!) överlag, men givetvis blir allt bättre när han gillar grym 90-talsmusik.

Men sen kom jag på att det är ju inte första gången han bar den tröjan. Det gjorde han i säsong 4 också. Det är Bens depp/arbetslös/hitta-nya-roliga-intressen-som-claymation-och-spelmakeri-tröja. Älskar tanken på att dra fram samma gamla tröja när en går igenom vissa perioder i livet.



Jag fullkomligt älskade Letters to Cleo där precis i slutet av 90-talet när jag sett 10 Things I Hate About You en sisådär 10 gånger. De är nämligen med på soundtracket till den filmen och jag köpte både det och Aurora Gory Alice på direkten. Och lyssnade sönder dom. 



Jag har inte tänkt på Letter to Cleo på länge men nu när jag lyssnat på dom igen så bekräftas mina gamla känslor om att det är himla bra musik. Och håller fortfarande! 

Det finns många andra i världen som är förtjusta i Ben i Letters to Cleo-tischa. Faktum är att det finns en Tumblr tillägnad detta: Ben Wyatt in Letters to Cleo Shirts.

1 kommentar:

Rebecca sa...

åh letters to cleo! 10 orsaker att hata dig! Min högstadietid i ett nötskal, gud vad jag var besatt av den filmen och speciellt av Kat!