söndag 27 oktober 2013

Dag 12 - När och varför började jag blogga?

Just den här bloggen startade jag 2010, så jag är inne på fjärde året, men jag har hållit på med olika bloggar och dagböcker på nätet sen Lunarstorm- och Skunktiden. Jag hade till och med en Helgondagbok. Jag har sparat en massa inlägg från den tiden i en Wordfil. Både mina egna och mina kompisars. Det är blandat roliga, nostalgiska och sjukt sorgliga inlägg. Den är ta mig tusan kämpigt att vara tonåring. Men jäkligt kul många gånger.

Jag har länge skrivit på internet, men jag började läsa bloggar aktivt 2005 och där var väl då tanken på att ha en egen blogg föddes. Jag har startat flera stycken, men inte orkat underhålla dom. Jag har skrivit på en collab-blogg, och jag har haft en fotoblogg. Bland annat. Men när jag startade den här gjorde jag det med inställningen att jag skulle skriva mycket och ofta för det är ju det jag tycker är roligast. Och än så länge så har jag inte gett upp i alla fall.

Så här såg det ut 2010:


Jag köpte sjalar och ett armband på Kiviks marknad som jag visade på bloggen. Jag hade även en smutsig spegel och en söt blus.


Jag bodde i Malmö och det var snöigt som tusan den vintern. 


Jag åt god mat, som jag delade med mig av. Just den här kvällen var det spagetti vongole. Med massa parmesan. 


Jag älskar att blogga och tycker att bloggen blir bättre och bättre för varje år som går. Jag skriver mycket färre inlägg nu för tiden, men de är mer genomarbetade och mer jag. Nu saknar jag att blogga om jag inte gjort det på ett tag. Jag tycker om att dela med mig och jag tycker om att skriva om populärkultur och jag tycker om att skriva om feminism och jag tycker om att fotografera ibland. Det är ju faktiskt superkul att blogga!

Jag hoppas att jag fortsätter länge. Det är så himla kul att titta tillbaka i arkivet och se hur tiden går. Hur jag utvecklas och hur saker händer. Livet går framåt hela tiden, även om det ibland känns som att det bara står still.

Inga kommentarer: