torsdag 12 september 2013

Bärig sockerkaka

Igår kom jag hem efter jobbet och var dödstrött, men istället för att vila (som jag inte gillar att göra på dagen) så ställde jag mig och bakade en sockerkaka. Samtidigt lurade jag på Daniel att tvätta fönster. Mycket bra arbetsfördelning, enligt mig.

Jag gjorde en helt vanlig sockerkaka och hällde i en massa blandade bär. Det var blåbär, hallon och jordgubbar. Det blev himla gott, men jordgubbarna fungerade inte alls. De krympte ihop och gjorde hål i kakan :(


Den smakade i alla fall gott och det är väl det viktigaste. Jag älskar att ha lite fika hemma som jag kan ha till mitt eftermiddagskaffe. Jag bakar väldigt lite på sommaren för att det är så himla varmt då och jag är inte sugen på att ha på ugnen alltför länge, men på hösten och vintern är bakning superhärligt. Jag älskar att fylla frys och skafferi med massa goda bakverk. 




Jag fick använda en brödform, vilket inte är helt perfekt, men min sockerkaksform har blivit dålig. Jag hade glömt det över sommaren, men nu står en bra sockerkaksform på min lista över saker jag vill ha.

Inga kommentarer: