torsdag 22 augusti 2013

Nävsjön!

Idag efter skolan for jag, mormor, morfar och hundarna iväg på en utflykt. Vi har länge pratat om att åka till Nävsjön, vid Nävekvarn, men det har varit svårt att hitta en tid när alla kunde. Men idag var det alltså dags. Jag har aldrig varit där, så jag var peppad. Tyvärr glömde jag baddräkten hemma, sån är jag.



Det var jättemysigt där! Och mycket större än jag trodde.


Hundarna diggade stället. Eftersom jag är lite av en mes/ansvarstagande medborgare så höll jag dem kopplade hela tiden. Det kändes bäst så.




Blixten ville simma. Han har blivit en riktig vattenhund. Det är så himla kul att se hur förtjust han blir av vatten. Jag stod stadigt på mina hobbitfötter och tittade på.


Wille är definitivt ingen badhund, han är närmast rädd för vatten, men han doppade tassarna i vart fall.



Sen grillade vi körv. Som en ska göra på utflykt. 




Så himla mysigt och mycket varmare än jag trodde. Efter korvgrillningen hoppade vi in i bilen och åkte till Nävekvarns hamn och fikade. Jag älskar utflykter som passar både hundarna och människorna. Egentligen älskar jag utflykter över lag.

Inga kommentarer: