tisdag 27 augusti 2013

Allt jag gör är intensivt

Jag har så många olika faser för mig hela tiden. En stund gillar jag Candy Crush och knäckebröd väldigt intensivt för att i nästa bara dricka te och hetstitta på en säsong Grey's Anatomy. Sån är jag. Allt går i faser. Nu är jag alldeles nere i Pinterest-träsket. Igen. Ibland tröttnar jag och loggar inte in på jättelänge och sen gör jag det bara, av någon anledning och så är jag fast igen. Det är ju så himla roligt!


Jag kan sitta hur länge som helst och pinna. Det är så tillfredsställande att se en massa fina bilder på kläder och mat och människor och djur och fina frisyrer och vackra hem. Och en alldeles perfekt sysselsättning när jag vill bränna lite tid.


Det är lite konstigt hur en så meningslös syssla kan vara så himla roligt. Fast egentligen är väl de flesta sysselsättningarna meningslösa, så vad spelar det för roll?

Jag älskar att gå in och titta på mina egna boards och njuta av alla tjusiga grejer och den bra känslan som kommer av att se allt i noggranna rader och indelat i kategorier. Det blir ordning och reda av det. Jag gillar ordning och reda. Det är av samma anledning jag gör en miljon listor i min mobil. Listor om alla möjliga och möjliga saker, nödvändiga som totalt onödiga. Det är en skön känsla av tillfredsställelse att göra listor och kategorisera fina grejer.


Inga kommentarer: