fredag 5 juli 2013

Oh, Lola!


Det är spännande det här med doft och hur en minns olika dofter och när en bar dem. Jag bar Oh, Lola! när jag gifte mig.  Jag tycker att det är en himla god doft, och ganska olik från vad jag brukar gilla. Nu kommer jag alltid att tänka på min bröllopsdag när jag känner den här doften.

Och det är ju ganska magiskt faktiskt. Att dofter är så starkt förknippat med olika minnen. Jag beställde Oh, Lola! specifikt för att bära på den dagen och den här doften kommer alltid att vara speciell för mig.


Så fort jag känner den här doften tänker jag på den där dagen i november och hur nervös jag var innan. Nervös för att allt skulle klaffa. Att allt skulle bli bra och precis som jag ville. Jag minns hur mörkt det blev prick klockan 16 och hur glad jag var att vi fixat belysning till verandan där vigseln skulle ske. Jag minns hur vacker min klänning var, liksom alldeles gnistrande, och hur stilig min (då blivande) man var. Jag minns alla gäster och jag minns hur rolig festen var.

När jag känner mig nere kan jag alltid ta en sniff på Oh, Lola! och bli på bättre humör. Jag kommer nog alltid vara extra förtjust i den här parfymen. Min egen speciella bröllopsdoft.

Inga kommentarer: