söndag 19 maj 2013

Tjugo grader och sol, jag tackar, jag!

Vad i hela friden hände?  I fredags blev det helt plötsligt sommar! Så himla härligt. Varmt var det och jag satt ute med armarna bara. Underbart!

Jessica var i stan och jag mötte upp henne och hon hade bil, så vi körde ut till Jogersö och Havets Källa. Solen bara gassade och vi drack kaffe och åt glass med hallon och chokladsås och nedsmulade kakor. Så gott!



Det var dödshärligt i solen och vi är verkligen värda lite värme efter en lång, kall vinter. Det var lika kul som alltid att träffa Jessica (och det fick jag ju göra igen igår) och vi pratade bort flera timmar. När solen började gå ner bakom tallarna så sade vi adjö till Jogersö och gasade vidare mot Peterslund där hon släppte av mig, för jag skulle nämligen grilla hos Daniels föräldrar. Där satt vi ute hela kvällen och åt grillat och drack öl. Det blev liksom inte ens kallt på kvällen. Då är det sommarvärme på riktigt.

I igår var det lika varmt igen och jag och mamma satt på min balkong och pratade hela eftermiddagen. Det var så där varmt att det var skönt att komma in efteråt för att få lite kyla och skugga. Jag hoppas den här värmen stannar kvar nu.

Inga kommentarer: