onsdag 29 maj 2013

Sommarserier

Nu är sommaren här och det betyder att alla serier jag tittar på tar sommaruppehåll. Och andra börjar sändas. Men bra sommarserier är det ont om. Eller rättare sagt vet jag inte vilka som är bra. De senaste åren har jag mest tittat på True Blood och The Newsroom. Och Game of Trones går ju under vår/sommaren. Och de är ju visserligen bra. Himla bra faktiskt.

Eric och Sookie på äventyr.

True Blood är verkligen sommar för mig. Den är inne på sin sjätte säsong, så det kommer bli den sjätte sommaren med vampyrer och Amerikanska södern. Jag tröttnade lite för någon säsong sedan, men i slutet på den senaste blev det himla spännande igen.

Men jag vill hitta fler serier att titta på på sommaren. Och ett sätt att göra det är ju att hitta en serie som gått några säsonger, eller är helt slut, och titta på den. Då behöver jag ju inte följa några tider och kan titta hur mycket jag vill. Homeland är ju väldigt prisad och den verkar helt klart spännande. Både det här året och förra så regnade priserna ned på Homeland under Golden Globe-galan. Claire Danes är en favorit hos mig, så jag tror jag skulle gilla den.

 Allvarliga Claire.

Annars brukar ju folk prata om att The Wire är så jäkla bra. Den är ju både börjad och avslutad för länge sedan så det kanske skulle vara skönt att se en serie jag kan få ett slut på. Jag har länge tänkt att se Six Feet Under, den är ju avslutad även den. Den såg jag något avsnitt här och där när den gick på tv och då gillade jag allt jag såg. Den kanske skulle passa bra den här sommaren.

Eller borde jag ta mig an Doctor Who? Den är så omtalad och populär att det känns som jag missar så mycket genom att inte sett den. Varenda skämt och referens är ju liksom förlorad på mig. Det borde jag kanske göra något åt. Den har fått 8,7 på IMDb, så den borde ju helt klart vara sevärd.

Har ni några tips på bra serier att se nu på sommaren?

1 kommentar:

Malin sa...

Jag kan rekommendera två av dem du redan nämnt: Homeland och kanske allra särskilt the Wire som jag älskar så himla mycket! Det ska bli kul att höra vad du väljer.