tisdag 7 maj 2013

När blev det maj?!

Alltså, vad i hela fridens frid har hänt med vädret? Nyss var det vinter och nu idag är det i princip sommar. Så himla varmt och soligt. Jag hänger inte med.

Hur blev det 7 maj? Det var ju alldeles precis nyss som det var låg snö på marken. Jag hänger inte alls med. Sjunde maj det är ju megavår. Våren bara kom från ingenstans i år. Pang boom, bara så var den här. Ingen förvarning i mars eller april. Från noll till hundra. Men jag klagar inte. Jag gillar vår och sommaren är helt okej den med. Men det känns som att jag inte hänger med. Det hela går för fort. Jag var inte beredd på maj. Snart är det mitten av maj, och då betyder ju det att maj snart är slut och då är det redan juni och det är jag verkligen inte beredd på. Tiden går alldeles för fort ibland. När ska jag egentligen ha tid med allt jag vill göra. Allt jag bör och ska göra. Hoppade vi över ett par veckor i april eller är den månaden alltid så kort?

Inga kommentarer: