onsdag 22 maj 2013

Kända män jag var förälskad i som barn, del 5: Sångaren i ett coverband på Öland en sommar

Jag var liten. Jag minns inte hur gammal, men liten. Kanske gick jag i lågstadiet. Kanske i mellanstadiet. Eller nåt sånt. Jag var i alla fall på semester med hela min stora familj. På Öland var vi. På Böda. Vi campade. Vi kids tyckte det var svinroligt. Vi åt glass och badade dagarna i ända. På kvällarna gick vi till någon form av pub och restaurang och åt mat och drack läsk. Vi barn alltså. De vuxna kan nog ha druckit nån öl. I vart fall så var det då jag såg honom. En av de snyggaste karlar jag sett. Då. Han var sångaren i coverbandet som uppträdde på campingplatsen. Men för mig var han en rockstjärna. Jag tyckte han var supersexig och tog en massa bilder på honom. På den här tiden var det kameror med film i. Så det kostade liksom för varje foto. Men jag kunde inte bry mig mindre. Den här vackra varelsen var tvungen att fångas på bild. Tyckte jag. Han hade långt, fladdrande hår och han sjöng låtar som Living Next Door to Alice och Mustang Sally. Det var after beach och den kanske 35-årige sångaren var mitt ögongodis.

Jag blev aldrig förälskad i pojkar i min egen ålder när jag var liten. Nästan aldrig i alla fall. Bara i äldre killar. Vuxna män. Gubbar.

Inga kommentarer: