tisdag 28 maj 2013

Hela världen i mitt fönster

Häromdagen (jag kommer inte ens ihåg när, tiden går så himla fort) promenerade jag hem till min pappa för att fika. Och försöka titta på tv-kanaler som jag inte har, men som jag älskar (History HD!!).

Eftersom jag har en så himla bra pappa så hade han varit på en loppis någon dag innan och hittat en jordglob till mig! Jippi! Jag har alltid velat haft en jordglob, och alltid varit avis på den som min mormor och morfar har, men nu har jag min alldeles egen. Den står i mitt fönster och passar in så himla bra.


Eftersom den är ett loppisfynd så är den ju inte helt uppdaterad. Sovjetunionen, till exempel, finns ju inte riktigt kvar idag. Så den ska inte studeras så noggrant om en planerar en utlandstripp.







Den kan lysa också! 


Inga kommentarer: