lördag 25 maj 2013

He smiles politely back at you, you stare politely right on through

Tidigare idag var jag på ett kulturcafé på Koordinaten här i Oxelösund som vi i Vänsterpartiet ordnat. Vi brukar köra ett kulturcafé på våren och ett på hösten. Och idag var alltså vårens café. Det var talare från olika fackförbund och det var musik och sketcher. De som spelade musik var två unga killar som spelade gitarr och sjung. De var himla duktiga och spelade covers på populära låtar. Och det är ju helt okej. Tills de började spela The Frays "How to Save a Life". Alla som är hardcore Grey's Anatomy-fans vet vad jag menar. Jag kan knappt inte lyssna på den låten utan att gråta. Inte för att den är så himla bra, men för att jag bara associerar till Grey's. Och speciellt musikalavsnittet. Det är så fantastiskt bra och så fantastiskt sorgligt. Ungefär som hela serien.

Så där satt jag under kulturcaféet och fick liksom hålla in tårarna för att jag tidigare hört en av låtarna i en tv-serie. Det är ju inte helt normalt. Snacka om serieskadad.

Inga kommentarer: