onsdag 8 maj 2013

En tur till Femörehuvud

Igår var det riktigt fint vårväder och jag ville hitta på någonting. Direkt på morgonen hörde jag och Daniel av oss till Emelie och frågade om hon och Alice ville följa med ut till Femöre. Det ville de och vi for direkt efter att jag slutat skolan på eftermiddagen.


Allra längst ut gick vi, till fyrkvaktarbostaden. Naturen är så vild därute. Jag älskar det.


Havet är så stort och mäktigt. Det var lilla Alices första gång vid havet.


Vi slog läger vid fyrvaktarbostadens altan. Hunden bands fast och ungen lyftes upp för att se utsikten. Hon förstod inte vad hon såg, men jag är övertygad om att hon gillade det.



Det var inte mycket folk ute på havet, men vi såg i alla fall en människa som åkte på vattenfarkost.


Jag satte mig på altanräcket och njöt av solen.





Vi fikade ju också såklart. Jag fick en bulle med smet i.





Jag är så himla glad att vi bor bara minuter från Femöre och sådana här vackra naturområden. Tänk vilken tur vi har ändå. Det är inte alla som bor så här bra.

1 kommentar:

lisa sa...

åh så himla fint!