söndag 5 maj 2013

En fredag i spontanitetens tecken

I fredags var det soligt och härligt väder. Jag kom på att jag ville gå och fika någonstans. Daniel ville övningsköra så han hörde av sig till sin pappa. Vi bestämde oss för att ta en tur till Jogersö. Vi ringde Daniels syster Emelie också och hörde om hon och lilla Alice ville följa med. Ja då, det ville de såklart. Så hela gänget åkte till Jogersö för att fika och ta en promenad runt spåret.

Jag fikade kaffe och kladdkakemuffin. Alla andra körde på äpplekaka.


Utsikten är inte fy skam från uteserveringen. Havet såg inbjudande ut, men av erfarenhet vet jag att det är svinkallt i maj.


Blixten var ju med också såklart. Han höll ett vakande öga på Alice i vagnen.


Men mest njöt han bara av att vara i solen.


Det gjorde jag med. Fina majdagar måste tillbringas i solen.



När kaffet var uppdrucket gick vi mot skogen. Väl där såg vi tussilagos, vitsippor och blåsippor. 


Vi var inte de enda som tyckte att en fredagspromenad i skogen var en bra idé. Vi mötte en hel del folk.


Men de fick hålla undan, för vi var värsta gänget.


Utsikten kunde vi inte klaga på. Det såg himla underbart och somrigt ut.



Här står alla och väntar på mig som var tvungen att fotografera utsikten. 



Hundar fick inte vara lösa på spåret och vi är ju laglydiga så Blixten fick vara kopplad hela tiden. Men ibland fick han ryck och sprang lite mellan mig och Daniel.


Efter en runda runt spåret var vi trötta. Vi tjejer och Blixten åkte hem till mina svärföräldrar och grabbarna åkte till affären för att handla. Vi spontanbestämde nämligen att det skulle grillas! 


Lite såhär såg jag ut. 


I solen på framsidan var det varmt så där satt vi och åt snacks och drack en öl. När solen försvann blev det dock kyligt, och maten åts inomhus. 


Det var en himla mysig och alldeles spontan fredag. Jag älskar spontana dagar och jag tycker de är det bästa med våren och sommaren. Folk är lediga mer och peppade och livet blir liksom lite mer spontant.

1 kommentar:

lisa sa...

spontana saker är alltid skoj! :) vilken bra och mysig fredag det verkar ha vart :)