tisdag 28 maj 2013

Det finns inte en chans att jag går barbent innan juni. Fast förra året gjorde jag i och för sig det i slutet av maj, så det första var väl en lögn

Så här tjusigt klädd var jag idag. Inte. Men nästan. Jag hade strumpbyxor till. Det finns inte en chans att jag går barbent innan juni. Även om jag önskade det idag, för det har varit så himla varmt. Fast i och för sig så finns det knappt någon chans att jag har på mig en sån här kort kjol utan strumpbyxor under. Risken att visa trosorna blir så himla stor då. Och idag hade jag på mig stora, blommig mormorstrosor. Riktigt pösiga saker, som inte sitter bra någonstans. Så de hade jag ingen lust att visa. Speciellt inte eftersom jag suttit i sammanträde hela dagen och det känns som att en trosparad hade varit helt fel i det sammanhanget.



Men på lördag ska jag på dop och då är det första juni och då ska jag fan i mig vara barbent, jag bryr mig inte om det är minusgrader.

Inga kommentarer: