tisdag 23 april 2013

Tack, Therese!

Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig bläddrade jag mig genom Twitter. Som en gör. För att se om nåt skett i världen. Och vad skådar mitt norra öga då?



Therese Bohman, som jag internetföljt så länge jag kan minnas ungefär, twittar om mitt bästa Oxelösund. Mina ögon fångar alltid upp om Oxelösund nämns någonstans och jag blir alltid lika glad när det gör det. Ännu gladare blev jag när hon sedan följer upp med:


Jag blev alldeles varm i hjärtat. Oxelösund är en liten stad som kämpar så himla mycket i motvind (bokstavligt talat, det blåser ungefär alltid här). Vi behöver lite pepp från andra.
Oftast så är folk ganska så negativa över den här staden, de är negativa bara för att. Ändå är det väldigt få som vill jobba för att saker ska ändras eller bli bättre.

Jag älskar mitt Oxelösund så mycket att det knappt är klokt. Jag tycker överallt att det är ganska så bra här. Vacker är det, och så himla häftigt med industri och natur så nära inpå varandra.

Inga kommentarer: