onsdag 24 april 2013

Randig tröja och otvättat hår

När jag vaknade i morse och fortfarande var förkyld och alldeles igentäppt så blev jag lite deppig. Jag åt frukost och kände att det finns inte en chans i världen att jag orkar duscha. Så jag sket i det och slängde upp håret i en knut. Och gick ut med Blixten och satte mig sedan  i solen en timma och läste. Efter det var jag lite piggare och kände att den här sjukfulheten kan väl lite smink och kläder fixa? Sagt och gjort.

Jag tog på mig en randig, gammal favorittröja och ett halsband av bästa Karin.
 

Funkar det inte med fina kläder och smink för att pigga upp mig lite så är alltid Blixten en jäkla på att sprida gott humör. 


 Det syns kanske inte på bilderna (tur det!), men när jag är snorig och snyter mig hela tiden så blir min näsa så enormt fnasig och torr och känslig (stackars näsan). Det är så himla otrevligt att ha en näsa som liksom flagar torr hud och som alltid är röd. Nu har jag smörjt in den i feta krämer, så jag hoppas att det kommer må lite bättre ikväll.


Inga kommentarer: