torsdag 18 april 2013

Just precis nu...

Hos Emily hittade jag en Just Precis Nu-lista.  Jag tänkte att den kan jag ju faktiskt fylla i.

Just precis nu...

Längtar jag efter: Att det ska bli den 25 april för då åker jag och min man till Malmö och ska vara där hela helgen och njuta av vänner och vår och parker och öl. Det kommer bli fantastiskt.
Är jag ledsen för: Typ ingenting alls. Jag är ganska glad. Här ska en inte klaga i onödan.
Är jag glad för: Att våren faktiskt verkar vara här. Snön är bortregnad och dagarna är förhållandevis varma. Samt att min lugg är jäkligt snygg just nu.




Äter jag helst: Glass! Jag har blivit helt tokig i glass, kolasås och banan. Det är så himla gott ihop. Annars brukar inte jag vara ett fan av kolasås men ihop med vaniljglass är det megagott. Jag vill äta det hela tiden, men ibland stoppar jag mig, för det är inte helt sunt att äta glass morgon middag kväll. Idag klämde jag in pannkakor till lunch istället.
Ser jag fram emot med skräckblandad förtjusning: Att tenta av en av kurserna till min utbildning, så att det går lite fortare att bli klar. Jag hoppas att det inte blir för tungt att läsa tre kurser samtidigt och ha praktik och jobba.
Är det finaste jag vet: När Daniel och Blixten sover middag ihop och liksom snarkar ikapp.




Läser jag: Will Grayson, Will Grayson av John Green och David Levithan. För andra gången.
Är jag galet stressad: Jag är nog inte så galet stressad ändå. Men jag är lite stressad av allt liksom. Att tiden inte räcker till och det känns som jag alltid är dubbelbokad eller måste tacka nej till roliga eller viktiga saker för att det är något annat samtidigt.
Lyssnar jag helst på: Håkan Hellström. När våren kommer och sommaren närmar sig blir jag alltid sugen på Håkan.



Drömmer jag om: Sommaren! Varma dagar. Ljummet hav. Sena nätter. Träskor. Jeansjacka.
Blir jag nostalgisk av: Freaks and Geeks. Jag tittar om på den fantastiska serien och jag minns hur jag var förr, när jag såg den första gången. Hur mitt liv har ändrats. Hur ung jag var och hur ensam. Jag tror att den sändes på fredagskvällarna och jag såg den alltid. För jag hade liksom inget annat att göra på fredagskvällarna. Jag var alltid hemma. Det här var under samma tid som jag hyrde enorma mängder film. Jag blev bästis med de som hade filmuthyrningen och jag tittade på hur mycket film som helst. Mina helger bestod av en påse gott godis och mängder av film. Jag älskade film så egentligen led jag väl inte, men gud, så ensam jag var. Högstadiet är en hård tid för de som är ensamma.

1 kommentar:

Karin sa...

Drömmer om det jag med! Varma dagar och ljummet hav, eller så ljummet de kan bli i Sverige då. Så helst utomlands:)