måndag 29 april 2013

Ett blandat gäng böcker

Det är inte så ofta jag går in i bokaffärer längre (pga där jag bor finns ingen bokaffär) men när jag väl gör det så är det alltid dömt att misslyckas. Fast alltså, på ett bra sätt. Alltså att jag kommer ut med en miljon böcker. Eller fyra.


Dom här böckerna blev mina i helgen. En bra blandning tycker jag. Både jag och Daniel är ju himla förtjusta i böcker och läsning, så när vi gick till både SF-bokhandeln och Akademibokhandeln inom loppet av en timme så kunde vi helt enkelt inte hålla oss. Daniel kom ut med ännu fler böcker än jag. 


Det blev alltså Bossypants av Tina Fey, Dead Lands av Lily Herne, Pride and Predjucide and Zombies av Jane Austen och Seth Grahame-Smith och Moranthology av Caitlin Moran.

Akademibokhandeln har ju 4 pocketböcker för 3 och då var vi ju helt enkelt tvungna att plocka på oss fyra. Jag tog två, Daniel en och så fick Sverker en i present. Perfekt. Zombieböckerna kommer från SF-bokhandeln.


Nu är jag superpeppad på att börja läsa lite mer. Jag har haft lite av en svacka vad gäller läsning, men jag tror att den är som bortblåst nu.

Inga kommentarer: