tisdag 2 april 2013

En alldeles för kort långfredag

Jag har varit bortrest hela påskhelgen och bara umgåtts med min mans familj. Men innan vi åkte så var det långfredag och då passade jag och Daniel på att fika med min familj, äta påskmiddag med Daniels och träffa vänner, dricka öl och spela spel.  

Jeopardy var spelet för kvällen. Ett Jeopardy från mitten av 90-talet så frågorna är inte helt uppdaterade. Persson, Hallberg och Ida var sällskapet. (När en stor procent av en vänner heter "Johan" så får de alla kallas för efternamn, så har det varit sen skoltiden och så kommer det antagligen vara för alltid).


Hallberg och Ida hade med sig Alfons så Blixten fick en kompis för kvällen. Eller kompis och kompis. Ibland är de kompisar, ibland känns de mest som rivaler. Men de umgicks ju i vart fall. 


Godis ingick givetvis i kvällens kost, det var ju ändå påsk. Jag lyckades inte fastna på en enda bild, men jag lovar, jag var där. 


Ibland var frågorna så knäppa och svåra att det enda vi kunde göra var att skratta. En kategori var "Kända Leif". Första frågan på 100-poäng var det ingen som kunde, så det bådade inte gott för framtiden i den kategorin.


Daniel var vår Magnus Härenstam. 







Inga kommentarer: