måndag 29 april 2013

Bland hängmattor och origamiflamingos

I torsdags packade jag och Daniel våra väskor och drog till Malmö. Vi hade bokat hotell till på fredagen, men vi fick för oss att åka en dag tidigare. Sagt och gjort. Vi anlände till Malmö på torsdagseftermiddagen. Vi gick direkt hem till Sverker och Stina i Västra Hamnen. Via Ica Maxi.


När vi kommer dit har de beställt pizza och köpt öl. Bäst! Det är precis vad jag vill ha efter långa tågresor.


Det blir lätt suddigt när en har så roligt. En grej jag skrattade åt i typ tio minuter var när vi körde charader så skrev vi våra egna lappar med ord vi skulle göra/vara/visa och både jag och Sverker skrev "Godzilla". Vi hade inget tema eller så, en fick skriva exakt vad en ville och kom och tänkte på. Och båda vi tyckte en stor japansk skräcködla var en bra idé. Älskar't. Det är vid sådana tillfällen en fattar varför en valt vissa personer till vänner.





Sverker och Stina har en hängmatta i lägenheten. Helt normalt. Tack och lov slapp jag sova på den. 


Sen spelade vi spelet som ingen nånsin minns vad det heter så vi kallar det bara "Inglourious Basterds". Ni fattar varför.


Sverker var Colin Powell. Han kunde inte lista ut det.


Stina var Anton Abele. Hon kunde inte lista ut det pga visste inte vem det var. 


Daniel var Fröken Ur. Han kunde definitivt inte lista ut det. "Hur kan jag vara FIKTIV men ändå VERKLIG?!?" var meningen som upprepades många gånger under kvällen.


Själv var jag Reidar Dahlén och jag kunde lista ut det! Jag vann! Men inte så mycket på grund av min egen smarthet utan mer på grund av att Daniel tittat igenom första säsongen av Rederiet precis och det är typ det enda han pratar om.Och det var han som skrev lappen.


Sedan sov vi. Jag och Stina på loftet på riktiga madrasser (yeay!), Daniel i soffan och Sverker i hängmattan. Nästa morgon fick jag lyxkaffe.


Stina vaknade supertidigt och gick till Orkanen för att plugga. Jag vaknade lite senare och gick till Ica för att köpa frukost. Grabbarna var bakrusiga och de fick jag slita upp ur "sängarna". Men de var peppade. FDet var ju ändå fredagsmorgon.



En grå fredagsmorgon, men ändå.



Frukosten åts bland gårkvällens romflaskor och sedan var det bara att klä sig för jag och Daniel skulle vidare. Först var det lunch och kaffe med Maia som stod på schemat och sedan incheckning på hotellet.




Jag penslade gaddarna och sedan var jag redo för en Malmöfredag! Men mer om det sedan.

Inga kommentarer: