tisdag 30 april 2013

Are you an effective team?

På eftermiddagen i fredags så checkade vi in på hotellet. Inget mer sova-fyra-personer-i-en-etta, utan nu skulle vi sova i riktiga sängar, jippi!

Vädret var sisådär, men utsikten var tjusig ändå.



Daniel var bakis och trött och ville vila, medan jag var för peppad för att vila så jag gick på stan och hittade en fin prickig klänning. 


När jag kom tillbaka bytte jag om till min nya klänning direkt och så kom Sverker och Stina över och vi drack en öl och åt godis. Godiset hade jag ansvarat för pga jag älskar Hemmakväll och det kostade så mycket att jag inte ens vill erkänna't. 





Vi pratade om en massa viktiga saker och sedan tog vi oss ut och åt middag och hade det allmänt trevligt.

Dagen efter var Daniel peppad på frukost i Ron Swanson-tröja.


Jag var också peppad. Mest på sill och pannkakor. Men inte tillsammans såklart. 


Jag, Daniel och Sverker promenerade till Bergsgatan och Tusen & 2, som är ett alldeles megabra hamburgerställe. Där mötte vi upp Amanda och åt våran vikt i hamburgare. Och pommes. Sedan gick vi till torghandeln på Möllan och promenerade sakta upp för Södra Förstadsgatan. Men allt det här har jag inga bilder på för jag glömde helt bort kameran.

När det blev eftermiddag tog vi en fika på Bullens, som innebär öl pga Bullens är en bar. Det var så himla soligt och liksom vårhärligt att det knappt var klokt. Jag blev solfärgad i ansiktet och satt i bara tröjan utan jacka. Så himla bäst.


Efter öl gick vi till hotellet för kisspaus och sedan var det dags för bio. Jag älskar bio och jag, Daniel och Sverker har lite av en tradition av att gå på bio ihop. Vi har sett många klassiker tillsammans, bland annat Final Destination 5 och Confessions of a Shopaholic. Den här lördagskvällen var det dags för ytterligare än nämligen Oblivion, alltså post-apokalyptisk sci-fi med Tom Cruise.



Sedan var det söndag och strålande väder och vi åt lunch och jag köpte en blus och vi njöt det sista av Malmö och sedan gick vårt tåg hem. En mycket bra helg, helt klart. 



Inga kommentarer: