söndag 24 mars 2013

Vårigaste läppfärgen

Jag tittar en hel del på sminkvideos på YouTube och den senaste tiden har flera av de jag följer tipsat om Rouge Caresse-läppstiften från L'Oreal. Jag har inte lyckats hitta något sådan läppstift och vid närmare googling verkar de inte finnas i Sverige (?). Tyvärr.
Men nu när jag var i Stockholm i veckan råkade jag springa på ett Shine Caresse, som liksom är Rouge Caresse, fast i läppglansform. Jag visste inte ens att de fanns i glansform, men jag knep åt mig ett snabbt som ögat.


Nu när jag har provat den kan jag säga att herre min påve, så underbart det här glanset är. Egentligen är läppglans fel ord, för det är ganska likt ett stain, tycker jag. Det ger mycket färg och stannar kvar länge på läpparna. Ett glansigt stain. Eller nåt sånt. Jag gillar det i vart fall. Himla mycket. Jag har inte köpt ett läppglas på hur länge som helst, jag har bara använt läppstift det senaste året. Men nu slog jag till och det var verkligen lyckat. 


Det jag köpte är i färgen Eve, som helt klart var den finaste färgen. En väldigt vårig rosalila. Mycket fin på läpparna.  Alla färger hade väldigt tjejiga namn, som typ Lolita, Marilyn och Princess. Men Eve var allra tjusigast, tyckte jag. Och det gjorde nog många andra också, för jag tog den sista i hyllan.


Inga kommentarer: