söndag 24 mars 2013

Taylor Swift och hennes positivitet

Har ni sett Taylor Swifts nya video? Eller jag tror den är ny, i vart fall. Jag har inte superkoll på Taylor Swift, men jag lever ju i världen, så lite vet jag ju. Jag ramlade över den här videon i morse och jag var såklart tvungen att kolla. För sån är jag.


I vart fall så heter den 22 och skulle kunna beskrivas som en hyllning till livet vid 22. Typ allt är så bra och gött när en är ung. En kan leva livet och toka till det genom att ha på sig hipsterglasögon och hoppa i poolen med kläderna på. Nu är det ju ett litet tag sedan jag var tjugotvå och det tackar jag för. Jag är ännu gladare att jag inte såg den här videon när jag var ännu yngre. Herregud, jag skulle bara blivit heldeppad. För sådär underbart fantastiskt kan inte livet vara. Jag blir stressad nu när jag ser den. Jag vet inte om Taylor vill att vi ska bli peppade till att leva samma sköna liv som hon lever, eller om hon bara vill skryta att hennes är så bra, men jag gillar det inte alls.

I videon hänger hon och hennes tajta tjejgäng runt och har det trevligt vid poolen, på stranden, i köket och äter tårta samt på någon form att fest/klubb. Dom är "happy, free, confused and lonely in the best way". Jag vet egentligen inte vad det är jag stör mig på så himla mycket, mer än hela grejen att de ska vara så himla sköna hela tiden. Överpositiva. Typ hela grejen med att hänga runt, vara megasnygg hela tiden och göra drinkpyramider på morgonen. Liksom, livet är inte så. Att hon sjunger meningen "Everything will be alright if we just keep dancing like we're 22". Jag blir helt ärligt provocerad av en sådan mening. Ba allt i livet löser sig för att man dansar som en tjugotvååring (vad betyder det ens? Hur dansar dom?). Nej, dina problem kommer inte att lösa sig för att du dansar. Nog för att det är bra att vara positiv, men det finns gränser, Taylor Swift.

Inga kommentarer: