måndag 18 mars 2013

Måndagslista

Jag hittade en lista som fladdrat runt på nätet och jag kände att det vore väl ypperligt roligt att fylla i den.


När vaknade du imorse?
Typ kvart över sex när min man kom hem från nattjobbet. 
Vad var det första du tänkte när du vaknade?
"Ja, måndag, det är lika med Girls till frukost!"


Har du ringt nån imorse, vem och vad sa ni?
Nej, jag ringde ingen, men jag blev uppringd av jobbet klockan sju. De ville att jag skulle jobba idag, men det kunde jag ju inte. Jag har varit på nämndsammanträde hela dagen. 
Vilket humör är du på?
Lite trött, lite sur för att det är så förbaskat kallt idag, men ändå mest glad.


Har du ont någonstans?
Jag har fet mensvärk, men annars är det ingen allvarligt.
Om du fick välja vad som helst att äta just nu, vad är du då sugen på?
Jag är inte så hungrig, men jag är himla sugen på en kopp te.
Vad köpte du när du drog ditt kort senast?
Det var på Ica på vägen hem alldeles nyss. Jag köpte riskakor och bananer, bland annat. 
Vilken var den första hemsidan du gick in på på internet?
Facebook, bloggen, Twitter. Men allra först Instagram. Fast allt på mobilen, såklart.


Vad ska du göra ikväll?
Typ dricka den där koppen te jag är sugen på och titta på gamla avsnitt av Lost.
Vilken är den första låten du sätter på idag?
Jag lyssnar väldigt sällan på musik. Det händer nästan aldrig att jag sätter på en låt bara sådär. Men igår, eller i förr går, satte jag på Perfect Ten när jag skulle klä på mig och sminka mig.




Vad tycker du om din blogg?
Älskar'n!
Vad gjorde du för exakt en vecka sedan, den här tidpunkten?
Klockan 17 för prick en vecka sedan träffade jag min svägerskas fina lilla Alice för allra första gången.




Tror du att du kommer få en komplimang idag, för vad?
Det var en som sade att min hund är väluppfostrad idag, det är kanske en komplimang?
När fotade något senast, och vad?
Det var idag och det var mig själv.
Har du gjort av med pengar idag, på vad?
Ja, mat. Både lunchmat och mathandling på Ica. Två gånger mat.
Om du sträcker ut ditt ben rakt ut, vad snuddar du vid då?
Väggen i köket.
Vad har du på dig idag?
Jeans, en ny tröja med tjusigt mönster och trekantshalsband, alltså detta:

 

2 kommentarer:

Karoline sa...

Jag älskar din hund!!! så himla gullig och charmig!! (brås väl på dig ;)

hanna sa...

stiligt halsband! :O wants!