fredag 22 mars 2013

Här skulle en kunna dragit nån parallell till Underlandet, men det är jag för trött för

Idag har jag jobbat hela dagen och när jag går upp kvart i fem så är jag inte så pigg på kvällen. Det går liksom inte. Jag har ingen hjärnkraft kvar. Jag kan inte formulera tankar eller ord. Hjärngröt. Egentligen borde jag sova middag när jag kommer hem , men så blev det inte idag. Det brukar faktiskt nästan aldrig finnas tid till det. Så jag tänker inte försöker skriva några vettiga ord här.

Vi tittar på en bild på mig och lilla Alice istället. Min man blev nämligen morbror för någon vecka sedan och det betyder ju att jag blev nästan moster.


Små bebisar är så himla gosiga att hålla i. En får knappt nog. De är mjuka och hjälplösa och goa och liksom lätta och tunga på samma gång. Så himla fina. Små, alldeles nyblivna, liv.

Inga kommentarer: